Försäljningsvillkor:

Priser

Alla priser som anges är i svenska kronor inklusive moms. Alla varor säljs var för sig, även om det finns flera varor på en bild, och om det inte uttryckligen står att de säljs i par eller i set.

Minsta beställningsbelopp

Vi har inget minsta beställningsbelopp, utan alla beställningar är välkomna.

Betalningsalternativ

Hos oss kan du välja att betala med kortbetalning eller direktbetalning via Payson.

Det går även bra att betala dina varor i förskott till vårt bankgironummer 554-6213. Gör din beställning via hemsidan och ange förskottsbetalning som betalningsalternativ, betala sedan in summan till bankgirot. Varorna levereras så snart betalningen registrerats på vårt konto. Glöm inte att ange ordernummer på din betalning. De beställda varorna reserveras i 10 dagar, om pengarna inte kommit innan dess så annulleras ordern.

Leveranskostnad

Fraktkostnaden är 0:- om varuvärdet är minst 800:-, för övriga köp endast 79:-. Vi levererar i nuläget endast till Sverige.

Leveranstid

Alla varor som går att lägga i varukorgen finns på lager, vi reserverar oss dock för tekniska eller mänskliga fel gällande lagersaldo.
Varorna skickas så snabbt som möjligt, inom 2-3 helgfria vardagar. Om en vara får försenad leverans meddelar vi er så snart som möjligt via e-post.
Vid leveransförseningar har ni som kund rätt att häva köpet, meddela oss snarast i så fall via e-post.
Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Vi reserverar oss också för lagersaldofel och slutförsäljning.

Ej uthämtat paket

Om du inte hämtar ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur av DHL/Posten förbehåller vi oss rätten att debitera dig 400 kronor för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader. Om kostnaden för frakt och returfrakt överstiger 400 kronor, betalar du den faktiska kostnaden.
Vi skickar en räkning/faktura till dig som ska betalas inom 14 dagar netto.

Leveranssätt

Om paketet är litet så levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans med DHL eller Posten till ditt närmaste utlämningsställe.  Om du upptäcker att paketet är transportskadat ska detta omedelbart anmälas till utlämningsstället.

Vi värnar om miljön och återanvänder därför till stor del förpackningarna och emballaget som vi skickar våra varor i.

Reklamationer

Vi kontrollerar alla varor som skickas ifrån oss, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt, eller om du fått fel produkt eller fel antal – kontakta oss omedelbart via e-post eller telefon. Kom ihåg att ange ditt ordernummer. Vi rekommenderar även att du kontrollerar paketet redan på utlämningsstället, och om du ser en uppenbar skada eller att innehållet skramlar misstänksamt så öppna paketet där så att personalen kan anmäla skadan på en gång! Vi ersätter skadad eller felaktig vara, och självklart står vi för returfrakten.

Öppet köp

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från beställningstillfället. Kontakta alltid oss via e-post innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga.
För att ångerrätten ska gälla måste du alltid hämta ut paketet från utlämningsstället. Varan ska vara oskadd och oanvänd. Vid retur eller byte står du själv för returfraktkostnaden. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej!
När vi har fått tillbaka varan och kontrollerat den återbetalar vi värdet (exkl fraktkostnaden).

Paket som inte hämtats ut, utan som går i retur till oss omfattas inte av ångerrätten. Hämtas paketet inte ut måste vi debitera dig 400:- för våra omkostnader för frakt, administration och returfrakt.

Kunduppgifter

All personlig information som lämnas till oss används bara inom företaget för att kunna ge dig bra service vid dina återkommande köp. Den kan också användas av oss för att skicka dig specialerbjudanden eller nyhetsbrev från vår butik.